frycu13 - 2010-04-18 20:50:38

Regulacja zaworów w 4T
Zaczynamy :
Regulujemy zawory na zimnym silniku.!
Potrzebne nam będzie:
Klucz nasadowy 8 i 9
Klucz płaski 9
Śrubokręt ,,krzyżak”
Kombinerki
Oczywiście Szczelinomierz 0,05 i 0,08 (ja tak polecam , ale można też dać jednakowo po 0,05 )

1.Rozkręcamy obudowę wiatraczka i zdejmujemy ją.
http://g.imagehost.org/t/0845/oslona_wiatraka_139qmb.jpg
2.Rozkręcamy i zdejmujemy pokrywę zaworów.
http://g.imagehost.org/t/0243/5pokrywazawln6.jpg
3    Ustawiamy magnet w pozycji ,,T”
http://g.imagehost.org/t/0426/4poztas6.jpg
4. Patrzymy czy wchodzi szczeliniomież , jeżeli nie to przekręcamy jeszcze raz magnetem , tak aby zawory były luźne ( nie mogą być podparte)


Po wykonaniu trzeciej części powinniśmy mieć dokładnie takie same ustawienie jak na fotografii.
http://g.imagehost.org/t/0900/Regulacja_zawor_2.jpg
Nakrętkę tzw. „kontrę” odkręcamy, aby mieć luz, potem odkręcamy także śrubę „adjuster”i powstaje nam szczelina.Wtedy w powstałą szczelinę wkładamy szczelinomierz (Ssący 0.05, Wydechowy 0.08) (Dla początkujących:odpowiednio zawór ssący jest bliżej gaźnika, wydechowy bliżej wydechu)
http://g.imagehost.org/t/0584/Regulacja_zawor_3.jpg
http://g.imagehost.org/t/0814/Regulacja_zawor_4.jpg
Wkładamy szczelinomierz w szczelinę(ważne z każdej strony powinno być tyle samo luzu, a szczelinomierz powinien być pod całą śrubą) Teraz jakimś narzędziem np.kombinerkami czy kluczem francuskim łapiemy za „adjuster” i wkręcamy aż do oporu na szczelinomierzu. Wtedy wyjmujemy szczelinomierz i dalej trzymając kombinerkami śrubę dokręcacie nakrętkę „kontrę”. Po tej czynności sprawdzamy jeszcze raz szczelinomierzem czy wchodzi w szczelinę. Jeżeli nie odkręcamy kontrę i śrubkę lekko przekręcamy w lewo i dokręcamy kontrę. Czynność tą powtarzamy aż do uzyskania prawidłowej szczeliny.

To samo wykonujemy z drugim zaworem.

www.skilene.pun.pl www.wsrh-cup.pun.pl www.irpminecraft.pun.pl www.odk1.pun.pl www.kpsa.pun.pl