#1 2010-04-09 21:22:33

frycu13

Administrator

Zarejestrowany: 2010-04-09
Posty: 37
Punktów :   

Simson

1 Dobrym sposobem zwiększenia mocy w simsonie bez skrócenia żywotności silnika jest założenie wypełniaczy wału korbowego. Wypełniacze te powodują zmniejszenie szkodliwej objętości skrzyni korbowej, a co za tym, większe sprężanie wstępne. Jeśli kiedykolwiek wymontujesz wał to zobaczysz w jego przeciwwagach otwory. Należy w nie wcisnąć zaślepki wykonane z (jednolitego) naturalnego korka (taki jak kiedyś do wina - nie plastikowy). Zaślepki te powinny być węższe o ok. 2 mm od przeciwwagi, aby można je było zaimpregnować z obu stron żywicą epoksydową. Korki impregnujemy w celu odizolowania ich od benzyny. Żywicę po zaschnięciu należy spolerować idealnie gładko na równo z powierzchnią wału. Przyrost mocy zależy od dokładności wykonania modernizacji.








2
W silniku simsona powinniśmy zająć się także tłokiem i cylindrem, a dokładniej to jego kanałami płuczącymi, dolotowym i wydechowym. Kanały te są z reguły chropowatym odlewem, który należy dokładnie wypolerować bardzo drobnym papierem ściernym. Polerować należy prostopadle do kierunki przepływu mieszanki. Po wypolerowaniu wszystkich kanałów, zacznijmy poprawiać tłoka. Pracy przy tłoku niema zbyt dużo, należy starannie wypolerować jego wewnętrzną część. Wszystkie te czynności należy wykonać bardzo dokładnie. Powierzchnie po wypolerowaniu powinny przypominać lustro.







3
1. Kanał dolotowy(wypolerować)
2. Okna płuczące(wypolerować)
3. Okno kanału wydechowego (wypolerować)
4. Kanał wydechowy(wypolerować)



Do simsona S 51 można założyć cylinder o pojemności 60 cm i głowicę (cylindry takie produkowane są w Polsce, dzięki czemu nie są zbyt drogie ok. 60 zł.) co da silnikowi wyczuwalny wzrost mocy. Można także dokonać wymiany cylindra na większy od modelu S70, przeróbka taka wymaga powiększenia otworu w bloku silnika do wymiaru 50 mm (średnica), niestety w warunkach domowych jest to bardzo trudne do wykonania, więc takie powiększanie najlepiej zlecić dobrej firmie ślusarskiej. Wymiana na cylinder o pojemności 70 cm to wzrost mocy z 3,7 KM do 5,6 KM. Silniki S50 i S70 różniły się od siebie jedynie średnicą cylindra, która dla silnika S 50 wynosi 38 mm, a dla silnika S 70 - 45 mm, różniły się jeszcze dyszami w gaźniku; simson 50 ma dyszę główną paliwa 70, a silnik simsona o pojemności 70 ma dyszę 72. Zmieniona jest także wielkość zębatki zdawczej. Po przeróbce silnika na pojemność 70 cm3 musimy zastosować ustawienie zapłonu takie jak w oryginalnym simsonie S70 tzn. kąt wyprzedzenia zapłonu ma wynosić 1,4 mm przed ZZ. Pamiętajmy żeby przed założeniem nowego większego cylindra warto zmienić łożyska i sprawdzić stan wału korbowego.


http://i.picopic.pl/f/pq/pqema/pqemambv-dcxniorj-nozyczki-100.png

Offline

 

#2 2011-10-25 16:08:49

xvv

Go¶ć

Re: Simson

frycu13 napisał:

1 Dobrym sposobem zwiększenia mocy w simsonie bez skrócenia żywotno�ci silnika jest założenie wypełniaczy wału korbowego. Wypełniacze te powodują zmniejszenie szkodliwej objęto�ci skrzyni korbowej, a co za tym, większe sprężanie wstępne. Je�li kiedykolwiek wymontujesz wał to zobaczysz w jego przeciwwagach otwory. Należy w nie wcisnąć za�lepki wykonane z (jednolitego) naturalnego korka (taki jak kiedy� do wina - nie plastikowy). Za�lepki te powinny być węższe o ok. 2 mm od przeciwwagi, aby można je było zaimpregnować z obu stron żywicą epoksydową. Korki impregnujemy w celu odizolowania ich od benzyny. Żywicę po zaschnięciu należy spolerować idealnie gładko na równo z powierzchnią wału. Przyrost mocy zależy od dokładno�ci wykonania modernizacji.








2
W silniku simsona powinni�my zająć się także tłokiem i cylindrem, a dokładniej to jego kanałami płuczącymi, dolotowym i wydechowym. Kanały te są z reguły chropowatym odlewem, który należy dokładnie wypolerować bardzo drobnym papierem �ciernym. Polerować należy prostopadle do kierunki przepływu mieszanki. Po wypolerowaniu wszystkich kanałów, zacznijmy poprawiać tłoka. Pracy przy tłoku niema zbyt dużo, należy starannie wypolerować jego wewnętrzną czę�ć. Wszystkie te czynno�ci należy wykonać bardzo dokładnie. Powierzchnie po wypolerowaniu powinny przypominać lustro.







3
1. Kanał dolotowy(wypolerować)
2. Okna płuczące(wypolerować)
3. Okno kanału wydechowego (wypolerować)
4. Kanał wydechowy(wypolerować)



Do simsona S 51 można założyć cylinder o pojemno�ci 60 cm i głowicę (cylindry takie produkowane są w Polsce, dzięki czemu nie są zbyt drogie ok. 60 zł.) co da silnikowi wyczuwalny wzrost mocy. Można także dokonać wymiany cylindra na większy od modelu S70, przeróbka taka wymaga powiększenia otworu w bloku silnika do wymiaru 50 mm (�rednica), niestety w warunkach domowych jest to bardzo trudne do wykonania, więc takie powiększanie najlepiej zlecić dobrej firmie �lusarskiej. Wymiana na cylinder o pojemno�ci 70 cm to wzrost mocy z 3,7 KM do 5,6 KM. Silniki S50 i S70 różniły się od siebie jedynie �rednicą cylindra, która dla silnika S 50 wynosi 38 mm, a dla silnika S 70 - 45 mm, różniły się jeszcze dyszami w ga�niku; simson 50 ma dyszę główną paliwa 70, a silnik simsona o pojemno�ci 70 ma dyszę 72. Zmieniona jest także wielko�ć zębatki zdawczej. Po przeróbce silnika na pojemno�ć 70 cm3 musimy zastosować ustawienie zapłonu takie jak w oryginalnym simsonie S70 tzn. kąt wyprzedzenia zapłonu ma wynosić 1,4 mm przed ZZ. Pamiętajmy żeby przed założeniem nowego większego cylindra warto zmienić łożyska i sprawdzić stan wału korbowego.

 

#3 2012-04-24 19:19:17

gggg

Go¶ć

Re: Simson

frycu13 napisał:

1 Dobrym sposobem zwiększenia mocy w simsonie bez skrócenia żywotności silnika jest założenie wypełniaczy wału korbowego. Wypełniacze te powodują zmniejszenie szkodliwej objętości skrzyni korbowej, a co za tym, większe sprężanie wstępne. Jeśli kiedykolwiek wymontujesz wał to zobaczysz w jego przeciwwagach otwory. Należy w nie wcisnąć zaślepki wykonane z (jednolitego) naturalnego korka (taki jak kiedyś do wina - nie plastikowy). Zaślepki te powinny być węższe o ok. 2 mm od przeciwwagi, aby można je było zaimpregnować z obu stron żywicą epoksydową. Korki impregnujemy w celu odizolowania ich od benzyny. Żywicę po zaschnięciu należy spolerować idealnie gładko na równo z powierzchnią wału. Przyrost mocy zależy od dokładności wykonania modernizacji.








2
W silniku simsona powinniśmy zająć się także tłokiem i cylindrem, a dokładniej to jego kanałami płuczącymi, dolotowym i wydechowym. Kanały te są z reguły chropowatym odlewem, który należy dokładnie wypolerować bardzo drobnym papierem ściernym. Polerować należy prostopadle do kierunki przepływu mieszanki. Po wypolerowaniu wszystkich kanałów, zacznijmy poprawiać tłoka. Pracy przy tłoku niema zbyt dużo, należy starannie wypolerować jego wewnętrzną część. Wszystkie te czynności należy wykonać bardzo dokładnie. Powierzchnie po wypolerowaniu powinny przypominać lustro.







3
1. Kanał dolotowy(wypolerować)
2. Okna płuczące(wypolerować)
3. Okno kanału wydechowego (wypolerować)
4. Kanał wydechowy(wypolerować)



Do simsona S 51 można założyć cylinder o pojemności 60 cm i głowicę (cylindry takie produkowane są w Polsce, dzięki czemu nie są zbyt drogie ok. 60 zł.) co da silnikowi wyczuwalny wzrost mocy. Można także dokonać wymiany cylindra na większy od modelu S70, przeróbka taka wymaga powiększenia otworu w bloku silnika do wymiaru 50 mm (średnica), niestety w warunkach domowych jest to bardzo trudne do wykonania, więc takie powiększanie najlepiej zlecić dobrej firmie ślusarskiej. Wymiana na cylinder o pojemności 70 cm to wzrost mocy z 3,7 KM do 5,6 KM. Silniki S50 i S70 różniły się od siebie jedynie średnicą cylindra, która dla silnika S 50 wynosi 38 mm, a dla silnika S 70 - 45 mm, różniły się jeszcze dyszami w gaźniku; simson 50 ma dyszę główną paliwa 70, a silnik simsona o pojemności 70 ma dyszę 72. Zmieniona jest także wielkość zębatki zdawczej. Po przeróbce silnika na pojemność 70 cm3 musimy zastosować ustawienie zapłonu takie jak w oryginalnym simsonie S70 tzn. kąt wyprzedzenia zapłonu ma wynosić 1,4 mm przed ZZ. Pamiętajmy żeby przed założeniem nowego większego cylindra warto zmienić łożyska i sprawdzić stan wału korbowego.

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.mtenis.pun.pl www.csklanorange.pun.pl www.pceresistance.pun.pl www.talesofshinobi.pun.pl www.secentrum.pun.pl